Porsche are planuri mari pentru noul Macan: cât de puternic e noua mașină electrică

de: Andrei Tilimpea
16 11. 2022

Crossover-ul electric de lux compact va fi „cel mai sportiv model din segmentul său”, spune Porsche.

Porsche a lansat detalii tehnice ale viitorului său Macan complet electric, spunând că crossover-ul compact de 600 CP va fi „cel mai sportiv model din segmentul său”.

Pe baza testelor WLTP, acumulatorul Macan de 100 de kilowați-oră ar trebui să ofere o autonomie de rulare de peste 483 km. Bateria este formată din 12 module cu celule prismatice care conțin un raport de 8:1:1 de nichel, cobalt și mangan.

La fel ca Fastback-ul electric Taycan de la Porsche, Macanul va folosi tehnologia de 800 de volți, care poate reîncărca bateria crossover-ului de la 5% la 80% în aproximativ 25 de minute.

Porsche a spus că cele două motoare electrice ale lui Macan oferă un control precis pe toate roțile și o distribuție a cuplului la cerere între axele față și spate.

O premieră pentru Porsche

Macanul electric cu dublu motor va fi primul model Porsche care va fi lansat pe arhitectura Premium Platform Electric sau PPE a Grupului Volkswagen. Audi va folosi platforma pentru Q6 e-tron, care este de așteptat să fie pus în vânzare cu aproximativ șase luni mai târziu decât Macanul electric.

Problemele legate de furnizorii de software au întârziat trecerea cu aproximativ un an. Producția va începe la o fabrică din Leipzig, Germania, unde este construit modelul actual, la începutul toamnei anului 2023, spun analiștii.

Macan EV – cel de-al doilea model electric al producătorului de mașini sport, după Taycan – este esențial pentru obiectivele Porsche de a genera peste 80% din vânzările de vehicule noi la nivel global din vehicule electrice până în 2030.

Porsche se așteaptă să construiască la fel de multe unități ale crossover-ului compact electric Macan EV ca și versiunea cu motor cu combustie.

„Producem peste 80.000 de unități pe an din generația actuală. Pe termen lung, intenționăm, de asemenea, să producem Macan-ul complet electric la această scară”, a declarat șeful producției, Albrecht Reimold, pentru  Automobilwoche.

Strategie bine definită

Reimold a spus că Porsche va construi Macanul electric alături de versiunea ICE timp de aproximativ doi ani.

Macan EV va oferi și direcție pe puntea spate. La viteze de până la 80 km/h, roțile din spate se deplasează în direcția opusă roților din față, cu un unghi de virare la puntea spate de până la cinci grade. Porsche a spus că scurtarea virtuală a ampatamentului oferă un răspuns mai dinamic la viraje, facilitând în același timp manevrele în spații înguste.

La viteze mai mari, roțile din spate virează în aceeași direcție cu axa față, îmbunătățind stabilitatea, cum ar fi atunci când schimbați benzile pe autostradă.

Macan EV va avea, de asemenea, o „axă spate de performanță”, cu motorul electric poziționat mult înapoi, rezultând un echilibru de greutate ușor orientat spre spate. Porsche a spus că motoarele electrice de pe puntea spate vor asigura o agilitate mai mare la accelerarea din curbă.
Design sportiv

Macan-ul electric are faruri split, cu patru benzi LED orizontale deasupra, cu iluminare suplimentară în fascia inferioară, similară cu Taycan. Fascia inferioară va avea, de asemenea, șipci de grilă active care se deschid pentru a deveni zona principală de admisie a aerului. În spate, un spoiler activ este vizibil la baza geamului.

Potrivit dealerilor, Macanul electric ar putea dispune de tehnologie hands-free și de un sistem de monitorizare a șoferului bazat pe cameră.